03:06 24 Jul 2019
Slušajte Sputnik
    Turske novine - ilustracija

    Turski čitaoci ljuti na medije zbog cenzure

    © Flickr/ Carmen Alonso Suarez
    Svet
    Preuzmite kraći link
    Turska: naftni biznis sa DAEŠ-om (16)
    0 410

    Provladini mediji u Turskoj prećutali su brifing Ministarstva odbrane Rusije u vezi sa ilegalnom trgovinom naftom koju Turska sprovodi sa DAEŠ-om, uz učešće članova porodice predsednika Erdogana.

    Ne samo da su mediji bliski vlasti prećutali ovaj događaj nego su objavili reakcije SAD na izjave ruskog vojnog resora, što je izazvalo veoma negativno raspoloženje kod turskih čitalaca. U međuvremenu su levo orijentisana izdanja na svojim stranicama mnogo pažnje poklonila dokazima koje je Rusija predstavila svetskoj javnosti.

    Internet sajtovi velikih provladinih štampanih izdanja Turske nisu pisali o jučerašnjem brifingu Ministarstva odbrane Rusije, tokom kojeg je zamenik ministra odbrane Ruske Federacije Anatolij Antonov ponudio dokaze o saradnji Turske sa militantima DAEŠ-a, u koju je umešana porodica predsednika Erdogana.

    Kritika čitalaca na račun „perjanice turskih medija

    List „Hurijet“, koji se smatra najpoznatijim turskim medijem, nije objavio na svom sajtu izjave Ministarstva odbrane Rusije. Nekoliko časova nakon završetka brifinga ruskog vojnog resora, čitaoci su, ljutiti zbog ćutanja lista, na drugom sajtu, inače popularnom forumu „Ekši sozluk“, počeli da ostavljaju svoje kivne komentare.

    U jednom od takvih komentara moglo se pročitati nezadovoljstvo čitalaca povodom toga što sve ukazuje da će ovaj list postati partijsko glasilo stranke na čijem je čelu Erdogan.

    Statua Goluma iz „Gospodara prstenova“
    © AP Photo / Sven Kaestner, File

    Drugi čitalac je ostavio komentar: „Sada nema nikakvog smisla čitati turske medije. Ako želite da dobijete valjanu informaciju, jedino možete čitati inostranu štampu i mali broj lokalnih turskih listova. To je naša relanost“.

    List „Hurijet“ nije promenio svoju strategiju danas, postavivši na prvu stranicu vesti koje se tiču pregovora između SAD i Turske o sirijskoj granici, dugoj 98 kilometara. Što se tiče izjava Ministarstva odbrane Rusije, list je tek veoma kratkom izjavom pomenuo brifing, ali samo u smislu reakcije SAD na dokaze koje je predstavila Rusija.

    Levičarski mediji

    Portal „Sol“, koji prenosi stavove levičara i socijalista, izjavama zamenika ministra odbrane Rusije posvetio je mnogo mesta. Portal je takođe skrenuo pažnju na to da Zapad ima dokaze da se odvija ilegalna trgovina ukradenom naftom između Turske i DAEŠ-a.

    Takođe, ovaj internet medij je objavio i nekoliko prevedenih tekstova iz zapadne štampe koji se tiču veza Turske sa džihadistima DAEŠ-a.

    U međuvremenu, premijer Turske Ahmet Davutoglu je izjavio da optužbe Rusije, koje se tiču veza Ankare sa naftom DAEŠ-a, podseća na „sovjetsku propagandnu mašinu iz vremena Hladnog rata“.

    Šef Vlade Turske je takođe, po ko zna koji put, tvrdnje da Turska učestvuje u ilegalnoj trgovini naftom sa DAEŠ-om okaraktrisao kao laž. Davutoglu je ocenio da vazdušna operacija Rusije u Siriji šteti naporima da se zbace i unište militanti na turskoj granici.

    Tema:
    Turska: naftni biznis sa DAEŠ-om (16)
    Tagovi:
    DAEŠ, Rusija, Sirija, Turska
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga