17:48 21 Maj 2019
Slušajte Sputnik
    Ruski predsednik Vladimir Putin

    Kako je na „nameštenim izborima“ u Rusiji pobedio „diktator“

    © REUTERS / Alexander Zemlianichenko
    Svet
    Preuzmite kraći link
    102175

    Od poređenja sa Sovjetskim Savezom do optužbi za autoritarizam, način na koji su mejnstrim mediji na Zapadu pisali o ruskim izborima za predsednika jedva da se išta promenio od 2004. godine.

    Vladimir Putin u svom izbornom štabu
    © Sputnik / Mihail Klimentьev

    Jedino što je novo je skandal sa trovanjem špijuna u Velikoj Britaniji, uz novi nivo insinuacija.

    Dok je Putin zahvaljivao građanima sa Crvenog trga, zapadni mediji su objavljivali unapred napisane tekstove koji su brisali granice između izveštaja i komentara.

    „Glasanje je umrljano brojnim izveštajima o punjenju glasačkih kutija i prisilnom glasanju, ali žalbe verovatno neće moći da oslabe Putina“, stoji u izveštaju AP-a. „Popularnost ruskog lidera ostaje velika uprkos represiji nad protivnicima i kritikama sa Zapada zbog agresivne politike Rusije u svetu, kao i navodnog mešanja u američke izbore 2016“.

    „Vašington post“ je glasanje nazvao „složenim izbornim spektaklom“, čiji je cilj da se „legitimizuju izbori“, koje su kritičari opisali kao „cirkus“.

    S druge strane, „Njujork tajms“ je izbore nazvao „praznom vežbom“, uz očekivana poređenja.

    Predsednik Rusije Vladimir Putin tokom posete svom izbornom štabu
    © Sputnik / Mihail Klimentьev

    „Prošla su sovjetska vremena sa samo jednim imenom na listiću, kada je pobednik imao po 99 odsto glasova. Duh je, međutim, sličan, sa Putinovim fotografijama i sloganom ’Jak predsednik, jaka Rusija‘, kojima je oblepljena cela država“, piše „Njujork tajms“.

    „Si-En-En“ je javio da Putin želi „čvršći stisak moći“, podsećajući publiku da je on „već sada lider s najdužim mandatom još od Staljina“, iako to nije tačno, jer je to Leonid Brežnjev. Američka televizija dodaje da je Putin na izborima „igrao na kartu sukobljavanja s međunarodnim igračima“.

    Korporacija Ruperta Mardoka „Njuz korp“ nije mnogo ulazila u finese, već je Putina jednostavno nazvala „diktatorom“. 

    „Gardijan“ piše da je „paradoksalno, prvi Putinov zadatak da napravi plan bega“.

    „Kremaljska politika je postala krvav sport. Sa sve slabijom ekonomijom i elitama koje se bore za plen, sablje su isukane“, piše dopisnik „Gardijana“ iz Moskve Endrju Rot.

    Ove godine su uobičajene analize „obogaćene“ optužbama da je Sergej Skripalj otrovan toksinom „novičok“.

    „Svađa s Londonom Putinu ne može da naškodi, naročito ne među glasačima koji s njim dele beskompromisnan nacionalistički pogled na svet, kao i njegov odnos prema položaju večite žrtve“, piše „Gardijan“.

    I australijski „Ej-Bi-Si“ se nadovezao na priču o Skripalju.

    „Diplomatska kriza do koje je doveo slučaj trovanja može da mu pomogne da privuče više birača na izbore“, piše „Ej-Bi-Si“.

    Tagovi:
    američki mediji, izbori u Rusiji, Gardijan, Si-En-En, Rusija, Velika Britanija, SAD
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga