02:22 22 Novembar 2019
Slušajte Sputnik
    Direktor za komunikacije agencija MIA Rusija sevodnja za vreme prezentacije istraživanja Hobotnica-1

    Britanci prednjače u negativnim izveštajima o Rusiji, a većinu njih piše isti novinar

    © Sputnik / Vladimir Trefilov
    Svet
    Preuzmite kraći link
    1682
    Pratite nas

    Istraživanje o aktivnostima stranih medija u vezi sa Rusijom „Hobotnica-1“, koje su sproveli stručnjaci MIA „Rusija sevodnja“ pokazalo je da nema ravnoteže u prikazivanju događaja iz Rusije u zapadnim medijima, kao i da postoji korelacija sa geopolitikom, saopštio je direktor za komunikacije agencije MIA „Rusija sevodnja“ Petar Lidov.

    Prema studiji, skoro 50 odsto materijala o Rusiji u glavnim medijima najvećih zapadnih zemalja negativnog je karaktera, oko 48 odsto tekstova je neutralno, dok je samo nešto više od dva odsto tekstova o Rusiji pozitivnog karaktera.

    Lidov je rekao da je grupa stručnjaka „Rusija sevodnja“ analizirala oko 80 hiljada članaka koji su objavljeni u zemljama-članicama G-7 u prvoj polovini 2019. godine.

    „Ne postoji balans u pokrivanju dnevnih događaja iz Rusije u najvećim zapadnim zemljama. Ravnoteža je očigledno pomerena u jednu stranu — stranu negativnog osvetljavanja Rusije. Međutim, to nije karakteristično samo za tematiku članaka, nego i za način na koji je informacija predstavljena u materijalima“, rekao je Lidov na prezentaciji istraživanja u agenciji MIA „Rusija sevodnja“.

    Sve što je iz Rusije je — negativno

    On je takođe istakao da postoji jasna korelacija sa spoljnom politikom tih zemalja — sa Francuskom, Italijom u pozitivnom smeru, i sa SAD koje su obeležile Rusiju u svojoj doktrini o nacionalnoj bezbednosti kao svog potencijalnog vojnog protivnika.

    „Jasno je da postoji potpuno negativno osvetljavanje svega što se događa sa Rusijom“, ocenio je Lidov i dodao da je jednostrano izveštavanje o događajima u Rusiji u tim medijima stalna tendencija.

    ​„Negativno pokrivanje događaja nije epizoda, nije se to jednom dogodilo, nego je uvek tako. Ostaje samo da zaključimo da imamo posla sa propagandom“, rezimirao je on.

    Studija pokazuje da se posebno ističu britanska izdanja. Njihovi materijali čine više od trećine od ukupnih materijala na temu Rusije, a skoro 40 odsto njih nosi negativan karakter.

    Prva dva mesta među britanskim medijima koji se izdvajaju i po ukupnom broju publikacija i po broju negativnih publikacija o Rusiji, zauzela su dva konkurentska tabloida — „Dejli mejl“ i „Dejli ekspres“. Oni se nalaze među prvih deset najtiražnijih britanskih listova.

    Ko je Vil Stjuart

    Na listi su i „Dejli miror“ i „San“. Njihovi članci, kao i stotine sličnih publikacija imaju nekoliko zajedničkih crta — oni prepričavaju članke ruskih medija, a ispod svakog je potpisan isti autor — Vilijam ili Vil Stjuart. On je apsolutni rekorder po broju publikacija o Rusiji među svim zapadnim medijima koji imaju dopisnika u Moskvi. On radi u Rusiji od 1992. godine.

    Na sajtu „Dejli mejla“ u prvoj polovini 2019. godine je objavljeno oko 220 članaka koje on potpisuje — dakle po dva svakog radnog dana.

    Govorimo o samo jednom listu, a važno je istaći da Stjuart piše za desetine medija. Na njegovom verifikovanom profilu na servisu MuckRack.com navode se bar 43 lista za koje radi, od Velike Britanije do SAD i Australije.

    Britanski list „Indipendent“
    © REUTERS / Neil Hall
    Britanski list „Indipendent“

    Na sajtovima četiri vodeća britanska tabloida — „San“, „Dejli mejl“, „Dejli miror“ i „Dejli ekspres“ otkriveno je više od 600 članaka iz Rusije koje potpisuje Vilijam Stjuart u periodu od 1. januara do 30. juna 2019. godine.

    Zapanjujuća produktivnost

    Tih 600 članaka čini više od 10 odsto svih „značajnih publikacija o Rusiji“ u britanskim medijima prema verziji „Rusija sevodnja“. Poređenja radi, glavni dopisnik lista „Dejli telegraf“ iz Moskve Alek Lun za isti period je napisao 76 članaka.

    Istovremeno, identitet samog Vila Stjuarta zagonetka je čak i za veterane moskovskih biroa za strane medije, a mnogi ga nikad nisu videli.

    Međutim, Vil Stjuart je i te kako stvaran, iako je izuzetno tajnovit. U britanskom registru pravnih lica, prema navodima ruskih medija, on se vodi kao direktor agencije „Ist2vest limited“, koja je registrovana u januaru 1996. godine.

    Agencija „Ist2vest“ vodi se kao vlasnik gotovo svih ilustracija u Stjuartovim člancima. U osnovi, to nisu originalna dela, već fotografije iz reportaža ruskih TV kuća ili javne fotografije sa društvenih mreža.

    Zapanjujuću produktivnost Vilijama Stjuarta objašnjava činjenica da su članci koji su objavljeni pod njegovim imenom, rezultat rada ne samo jednog, nego celog tima ruskih novinara koji rade u njegovoj novinskoj agenciji „Ist2vest njuz“.

    Tagovi:
    MIA Rosija Sevodnja, rusija, mediji, Velika Britanija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga