10:15 25 Novembar 2020
Slušajte Sputnik
    Svet
    Preuzmite kraći link
    4386
    Pratite nas

    Američki Stejt department objavio je izveštaj o „osnovama ruske propagande“. Među medijima koji su im zasmetali se našao i Sputnjik. Ruska ambasada u Vašingtonu smatra da taj izveštaj ima za cilj da „uguši“ zvanične predloge Moskve o obnavljanju saradnje sa Amerikom.

    Stejt departmenta u izveštaju pod nazivom „Osnove ruskog ekosistema dezinformacija i propagande“ sistematizuje svoju koncepciju „ruske propagande“, koja obuhvata ruske državne medije.

    „Ruski ekosistem dezinformacija i propagande je skup zvaničnih, pomoćnih i neodređenih komunikacionih kanala i platformi, koje Rusija koristi za pravljenje lažnih priča. Taj ekosistem čini pet osnovnih stubova: zvanične vladine komunikacije, globalno emitovanje koje finansira vlada, negovanje pomoćnih resursa, korišćenje društvenih mreža kao oružja i dezinformisanje pomoću aktivnosti u sajber-prostoru. Kremlj je direktno odgovoran za negovanje te taktike i platformi – to je deo njegovog programa za korišćenje informacija kao oružja“, navodi se u izveštaju.

    Kao primeri dezinformisanja navode se naslovi Sputnjika, ruske informativne agencije „Novosti“, televizije RT, „Prvog kanala“, televizije „Rusija 24“ i drugih.

    Konkretno, kao primer dezinformacije se navodi vest RIA „Novosti“ – Premijer Velike Britanije Boris Džonson će biti priključen na respirator. Međutim, ne navode se dokazi da je to dezinformacija.

    Prema saopštenju Stejt departmenta, „ruskim dezinformacijama“ su suprotstavljeni organizovani napori, kojima će se pridružiti i SAD.

    „Ekosistem dezinformacija i propagande, koju nastavlja da širi Rusija, ne ostaje bez protivnika. Njemu je suprotstavljena uspešna zajednica koja se bori protiv dezinformacija. Čine je vlada, organizacije civilnog društva, naučnici, štampa, privatni sektor i građani širom sveta koji odbijaju da trpe tu taktiku. Stejt department nudi ovaj izveštaj kao doprinos tim zajedničkim naporima“, navodi se u dokumentu.

    Ruska ambasada u Vašingtonu prokomentarisala je objavljeni izveštaj, saopštivši da na ovaj način pokušavaju da „uguše“ zvanične predloge Rusije o obnavljanju saradnje sa SAD u ključnim sferama, od kojih zavisi bezbednost celog sveta.

    Iz ambasade poručuju ruskim i stranim medijima „koji su se usudili da kritikuju SAD“ da imaju u vidu da „mogu i gotovo sigurno će postati predmet detaljnog analiziranja“, a njihovi resursi na američkim društvenim mrežama rizikuju da budu blokirani bez objašnjenja.

    Ruska strana ističe da se „Stejt departmentu nimalo ne dopada postojanje alternativnih izvora informacija, a u cilju njihovog diskreditovanja uključeni su ozbiljni resursi“.

    „Svaki glas koji protivreči Vašingtonu proglašava se za 'dezinformaciju' u službi 'Kremlja' i ruskih obaveštajnih službi“, navodi se u komentaru ruske ambasade u Vašingtonu, objavljenom na Fejsbuku.

    Ruske diplomate navode primere apsurda u izveštaju SAD. Tako Stejt department kao primer „zvaničnih vladinih komunikacija“ navodi lidera stranke LDPR Vladimira Žirinovskog i privatnu radio-stanicu „Govori Moskva“.

    „Ako je to vrhunac cele konstrukcije koju su američke kolege tako pažljivo gradile, onda ona više liči na kuću od karata“, zaključuju iz ruske ambasade i savetuju Stejt departmentu da prate zvanične sajtove Kremlja, vlade i Ministarstva spoljnih poslova Rusije, „kako bi dobili zvanične ruske informacije“.

    Podsetimo, Stejt department je zatražio 138 miliona dolara u 2021. godini za „suprotstavljanje ruskom dezinformacijama i propagandi“. Kremlj je više puta odbacivao optužbe na račun Rusije o dezinformacijama.

    Tagovi:
    Ria novosti, antiruska propaganda, ruska propaganda, dezinformacije, Stejt department, Rusija, SAD
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga