21:52 20 Januar 2021
Slušajte Sputnik
    Svet
    Preuzmite kraći link
    Hospitalizacija Alekseja Navaljnog (298)
    0 139
    Pratite nas

    Nekoliko ruskih medija objavilo je 24. novembra da se u Rusiji, navodno, priprema „beloruski scenario“ i da će se supruga opozicionara Alekseja Navaljnog, Julija, umesto njega kandidovati za Državnu dumu.

    Autor članka je, pozivajući se na navodno istraživanje u Rusiji o odnosu prema Navaljnom prema kome većina Rusa smatra političara gubitnikom, primetio da su sada zapadni politički stratezi odlučili da opozicionara „zamene“ njegovom suprugom.

    „Prema uputstvu stranih posmatrača“ materijal o ovome se pojavio na internet stranicama „Izvestija“, „Komsomolske pravde“, „Gazete“ i portalima „Sputnjik“ i „InoSMI“.

    Izvor svih ovih vesti bio je izvesni nemački portal „Abendlih Hamburg“.

    Portal „Abendlih Hamburg"

    Sudeći prema portalu „Jandeks.Novosti“, prva među ruskim publikacijama koja je skrenula pažnju na ovaj materijal bila je parlamentarna televizija „Duma TV“. Ali u Nemačkoj, kako je saznao „Komersant“, za portal „Abendlih Hamburg“ niko nije čuo dok se nije pojavio materijal o Navaljnom.

    Nakon apela ruskih novinara, obećali su da će proučiti aktivnosti sajta „abend-hamburg.de“ „u narednim danima“.

    Na portalu, uprkos nemačkom zakonu, nije bilo informacija, uključujući podatke o fizičkoj adresi redakcije, broju telefona, mejlu, registracionom broju i imenu osnivača (za nemačke medije je sve ovo neophodno od 2007. godine).

    Nakon što je „Komersant“ objavio da će zatražiti inspekciju, internet stranica „Abendlih Hamburg" iznenada je prestala da se otvara i fraza da je „samouklonjena“ počela je da se pojavljuje na njegovoj glavnoj stranici.

    Detalji

    Novinari nemačkog TV kanala „Ostvest“ u međuvremenu su saznali da se „nemački portal“ koji je pisao o Navaljnom pojavio u martu 2018. godine. Od tada do poslednjeg dana svog postojanja on je, prema njihovim rečima, kopirao vesti ruske televizije „RT“.

    Novinari su 2019. godine došli do zaključka da je sajt „abend-hamburg.de“ koristio ruski domen REG.RU, ali je kasnije prešao na usluge američke kompanije „KlaudFler". Međutim, u tehničkim podacima sajt „Abendlih Hamburg“ u odeljku Nserver naznačeni su serveri kompanije REG.RU.

    Šta je rekao Navaljni

    Navaljni je na priču o „Abendlih Hamburgu“ odreagovao sa: „Veoma smešno“. Na svom Telegram kanalu naveo je da su „samouklonjeni“ „nemački portal“ mogli da pokrenu ljudi povezani sa „RT-om“.

    „Napravili su sajt za nepostojeći nemački medij, gde objavljuju smeće koje je izmišljeno, a zatim prepisuju u Rusiji sa naslovom ‘kako izveštava nemački list’“, rekao je Navaljni.

    Predstavnici ruskih medija koji su prenosili informacije sa ovog portala nisu komentarisali ovaj slučaj.

    Pročitajte još:

    Tema:
    Hospitalizacija Alekseja Navaljnog (298)
    Tagovi:
    Rusija, Nemačka, ruski mediji, nemački mediji, Aleksej Navaljni
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga